nr 2/09 Marszałek Sejmu pisze do mieszkańców Marek


W poprzednim numerze „Newsletter m@reckiego” obiecaliśmy Ci, drogi Czytelniku, sprawozdanie z dotychczasowej naszej aktywności w sprawie budowy obwodnicy Marek. Mamy dobry pretekst. Na początku stycznia mija dokładnie pół roku, od kiedy zaczęła się wykluwać nasza wspólna akcja, do której udało się zaangażować ważnych polityków oraz kluczowych urzędników.

Zaczynamy od sympatycznego akcentu. W pierwszej połowie grudnia otrzymaliśmy list od Bronisława Komorowskiego, marszałka sejmu i posła m.in. z naszego regionu. Pozwolimy sobie zacytować część pisma.

Budowa odcinka drogi S-8, zwanego obwodnicą Marek, bez wątpienia ma strategiczne znaczenie dla rozwoju nie tylko miasta Marki i powiatu Wołomińskiego, ale również dla całej metropolii warszawskiej. Dlatego w pełni popieram i dalej popierać będę tę niezwykle potrzebną inwestycję, której realizacja rozwiązać może główne problemy komunikacyjne lokalnej społeczności. Już we wrześniu tego roku zwracałem się do ministra infrastruktury Cezarego Grabarczyka z prośbą o rozważenie  możliwości przyspieszenia budowy tego odcinka poprzez wpisanie go do Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2008 – 2012” – opisuje marszałek sejmu.

Bronisław Komorowski napisał też kilka ciepłych słów o samej akcji „Tak dla Obwodnicy Marek”.

Tego typu społeczne przedsięwzięcia są niezwykle cenne i zarazem wyjątkowo potrzebne. Jestem przekonany, że akcja ta w realny sposób  przyczyni się do przyśpieszenia budowy wspomnianego odcinka drogi S-8. czego serdecznie Panom i całej społeczności Marek życzę” – kwituje Bronisław Komorowski.

całość pisma (PDF)

Marszałek jest jedną z wielu osób, których poprosiliśmy o pomoc, którym przekazaliśmy naszą petycję i/lub którym wręczyliśmy grubą liczącą ponad 250 stron księgę z Waszymi podpisami. Oto ich lista:

- Stanisław Żmijan, ówczesny szef (obecnie wiceprzewodniczący) sejmowej Komisji Infrastruktury;

- Andrzej Adamczyk, szef sejmowej Podkomisji ds. Budownictwa oraz Gospodarki Przestrzennej i Mieszkaniowej;

- Janusz Piechociński, poseł z naszego okręgu

- Marek Balicki, poseł z naszego okręgu

- Jacek Kozłowski, wojewoda mazowiecki

- Adam Struzik, marszałek województwa mazowieckiego

- Radosław Stępień, wiceminister infrastruktury

- Lech Witecki i Krzysztof Maciejewski, szef i wiceszef Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad

- Wojciech Dąbrowski i Stanisław Dmochowski, ówcześni szefowie warszawskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

- napisaliśmy też list do premiera Tuska

Najważniejsze pytanie – czy coś z tego wynika (oprócz oczywiście słów poparcia)? Na początku roku Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podliczy oszczędności, jakie uzyskała z tegorocznych przetargów. Można żartobliwie stwierdzić, że spowolnienie polskiej gospodarki akurat w tym wypadku nam sprzyja. Firmy tak ostro rywalizują o drogowe kontrakty, że ograniczają finansowy apetyt, a ceny proponowane przez nie w przetargach są dużo, dużo niższe niż dwa lata temu. Jest więc szansa, że realne oszczędności się pojawią. Wtedy obwodnica Marek może zostać wpisana do rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych. Może…. I właśnie w tym celu chodzimy do różnych ważnych osób w państwie – po to, by o nas znów nie zapomniały.  Jeśli nasza obwodnica zostanie do rządowego programu wpisana, jest szansa, że w przyszłym roku zostanie ogłoszony przetarg na PROJEKT obwodnicy. Ale to już będzie oznaczało, że droga powstanie! Ale jeśli znów politycy zapomną o Markach, trzeba będzie zradykalizować działania. I pewnie Czytelniku wiesz, co nam po głowie chodzi….

Grupa Marki 2020

  1. Brak komentarzy, jeszcze.
(nie będzie widoczne)